I. Wstęp
- Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa ogólne warunki , podstawowe zasady oraz
sposób prowadzenia sprzedaży dokonywanej przez sklep internetowy pod adresem
https://www.ewtex.pl, zwany dalej „Sklepem Internetowym” na rzecz Klientów, tj. osób fizycznych
mających pełną zdolność do czynność prawnych, a także osób prawnych lub jednostek organizacyjnych
nieposiadających osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną. - Sklep Internetowy prowadzony jest przez Firmę Zakład Produkcyjno Handlowo Usługowy Ewtex 1
Łukasz Król, NIP: 7761582539, REGON: 611375098, adres poczty elektronicznej: sklep@ewtex.pl, numer
telefonu kontaktowego: 600316697 - Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia
przez Klienta Zamówienia. Składając Zamówienie w Sklepie Internetowym Klient oświadcza, że zapoznał
się z treścią Regulaminu i akceptuje jego warunki w całości. - Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je
rozumieć w podanym niżej znaczeniu:
a) Cena – określona w złotych polskich wartość brutto towaru,
b) Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy,
c) Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas
rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w
Sklepie Internetowym,
d) Klient – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynność prawnych, a także osoba prawna lub
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
e) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także od dnia 1.01.2022 r. osoba fizyczna
korzystająca ze Sklepu Internetowego w związku z czynnościami związanymi z prowadzoną przez nią
działalnością gospodarczą, gdy z treści zawartej umowy wynika, że umowa nie posiada dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez takie osoby
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej,
f) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osób prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową i korzystająca z usług Sprzedawcy w bezpośrednim związku z prowadzoną
działalnością gospodarczą lub zawodową,
g) Konto – indywidualny panel, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem, pozwalający na
korzystanie przez Klienta z dodatkowych usług oferowanych przez Sprzedawcę. Klient uzyskuje dostęp do
Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie
Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta
do wysyłki Towarów, śledzenie statusu Zamówienia, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług
udostępnianych przez Sprzedawcę,
h) Koszyk – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca
na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów, wpisania kodów rabatowych
umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi regulaminami, wyświetlenia
podsumowania Ceny poszczególnych Towarów i wszystkich Towarów łącznie (w tym ew. kosztów
wysyłki),
i) Login – adres poczty elektronicznej Klienta podany w ramach Sklepu Internetowego podczas tworzenia
Konta,
j) Towar – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę,
k) Salon – sklep stacjonarny prowadzony przez Sprzedawcę. Lista dostępnych Salonów jest udostępniana
stronie internetowej Sklepu Internetowego.
l) Sprzedawca – Zakład Produkcyjno Handlowo Usługowy Ewtex 1 Łukasz Król 09-200 Sierpc Płocka 32 ,
NIP: 7761582539, REGON: 611375098 , adres poczty elektronicznej: sklep@ewtex.pl, numer telefonu
kontaktowego: 660637094
ł) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca
sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towaru za zapłatą Ceny powiększonej o ewentualne opłaty
dodatkowe, w szczególności koszty wysyłki. Umowa sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem, a
Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w momencie dokonania przez
Klienta zapłaty Ceny powiększonej o ewentualne opłaty dodatkowe, w szczególności koszty wysyłki.
Umowa Sprzedaży określa w szczególności wybrany Towar, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz
inne istotne warunki,
m) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na
odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Towar, co
do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla
ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
II. Postanowienia ogólne - Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu
Internetowego, a także prawa do wzorców, formularzy oraz logotypów należą do Sprzedawcy, a
korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony w Regulaminie i za wyłączną,
uprzednią zgodą Sprzedawcy, udzieloną na piśmie pod rygorem nieważności. - Sklep Internetowy jest udostępniany przez Sprzedawcę za pośrednictwem sieci internet jako zasób
systemu teleinformatycznego oraz informatycznego. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do umieszczania w Sklepie Internetowym treści reklamowych
dotyczących oferowanych towarów, jak i towarów i usług osób trzecich. - Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego przez Klientów lub osoby trzecie do
przesyłania niezamówionej informacji handlowej. - Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania
się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym. - Korzystanie ze Sklepu Internetowego może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie
wskazanym w Regulaminie. - Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe za
pomocą wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów
komputerów oraz typów połączeń internetowych. - W celu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym oraz w celu korzystania z usług dostępnych przez
Sprzedawcę, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej. - Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu Internetowego wyłącznie na własny użytek.
Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia
przez Klienta działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Sprzedawcy. - Informacje podane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu
cywilnego. Stanowią one zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. - Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą
elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby
nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują
wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość
korzystających z sieci Internet. - Sprzedawca tworzy i wdraża zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem
lub rozpowszechnianiem treści zawartych w Sklepie Internetowym. W przypadku zastosowania przez
Sprzedawcę powyższych zabezpieczeń, Klienci zobowiązują się powstrzymać od jakichkolwiek działań
zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.
III. Konto Klienta. - Każdy Klient uprawniony jest do założenia oraz używania Konta.
- W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać rejestracji. Rejestracja nie jest konieczna do
składania przez Klientów Zamówień w Sklepie Internetowym. - Do prawidłowego korzystania z Konta wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce
internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji osoby korzystającej ze Sklepu, zwanej dalej:
„Użytkownikiem”, po zalogowaniu się do Konta. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez
odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. - W celu dokonania rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez
Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, a następnie przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą
elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu
rejestracyjnym. Podczas rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło. - Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
a) Klient powinien wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego chyba, że pole jest oznaczone jako
opcjonalne,
b) informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie Klienta i być zgodne z
prawdą, przy czym Klient jest osobą odpowiedzialną za prawdziwość informacji wpisanych do formularza
rejestracyjnego,
c) Klient powinien zapoznać się i potwierdzić fakt zapoznania się z treścią Regulaminu oznaczając
odpowiednie pole formularza rejestracyjnego,
d) Klient powinien zapoznać się z polityką prywatności, do której link jest zawarty w formularzu
rejestracyjnym, w związku z przetwarzaniem danych osobowych w celu realizacji usług na podstawie
umów zawartych zgodnie z Regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. B, F RODO);.
e) Klient powinien zapoznać się z informacją o przekazywaniu jego danych osobowych do przelewy24 do
której link jest zawarty w formularzu rejestracyjnym. - Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z przyjęciem do wiadomości i
akceptacją przez Klienta postanowień Regulaminu. - Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą
elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie
rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta, a także dokonywania
zmian danych, podanych podczas rejestracji, za wyjątkiem Loginu. - Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć Konto poprzez wysłanie żądania do
Sprzedawcy na adres poczty elektronicznej: sklep@ewtex.pl, lub pisemnie na adres: Sklep Internetowy
ZPHU Ewtex 1 Łukasz Król, Płocka 32, 09-200 Sierpc . - Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania
osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się
w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie
Sprzedawcę, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji Klient powinien
niezwłocznie zmienić Hasło, wykorzystując odpowiednie funkcjonalności w ramach Konta Klienta.
IV. Składanie Zamówień - Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez
Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym na warunkach wskazanych poniżej. Prezentacja Towaru
wraz z jego ceną regularną w Sklepie internetowym nie stanowi oferty jego zakupu w rozumieniu
Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży, po zaakceptowaniu przez
Sprzedawcę złożonego przez Klienta Zamówienia. - . Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w
następujący sposób:
a) Klient dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka poprzez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA”, po czym
przechodzi do formularza Zamówienia,
b) Klient posiadający Konto potwierdza w formularzu Zamówienia aktualność danych koniecznych do
zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. Klient, który nie posiada Konta musi samodzielnie wypełnić
formularz Zamówienia w zakresie jego danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W
każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić
realizację Umowy Sprzedaży. W formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta
następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod
pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych
dotyczących Umowy Sprzedaży: Towary, ilość Towarów, rodzaj, kolor i rozmiar Towaru, miejsce i sposób
dostawy Towarów, sposób płatności. W wypadku Klientów będących Przedsiębiorcami lub
Konsumentami wykonującymi działalność gospodarczą niezbędne jest także podanie nazwy oraz adresu
firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również numeru NIP., -, zgodnie z
art. 106b ust.5 ustawy o VAT. W ramach rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Towarów lub usług,
Sprzedawca może wprowadzić obowiązek podania w treści formularza Zamówienia lub w innym
właściwym miejscu, innych informacji dotyczących Towarów lub Klienta,
c) Wysłanie formularza następuje przez aktywację odpowiedniego pola „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM
ZAPŁATY” w formularzu Zamówienia,
d) Każdorazowo przed wysyłką Zamówienia do Sprzedawcy, Klientowi wyświetlany jest formularz
zawierający informacje określone w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w
szczególności takie jak cena łączna wybranych Towarów oraz łączny koszt wybranego sposobu dostawy,
e) W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM
ZAPŁATY”, Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu
„Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka. - Złożenie Zamówienia stanowi złożenie przez Klienta Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy Sprzedaży
Towarów będących przedmiotem Zamówienia. - Sprzedawca ma prawo do weryfikacji dokonanego Zamówienia za pośrednictwem poczty
elektronicznej bądź telefonicznie oraz jego anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwości co
do możliwości realizacji Zamówienia. - Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie przesyła na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia i rozpoczęcia jego weryfikacji. - Na podstawie opłaconego Zamówienia lub oznaczonego jako „wysyłka za pobraniem”, Sprzedawca
dokonuje weryfikacji dostępności w Sklepie Internetowym zamówionego przez Klienta Towaru. - W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał płatność z góry, tj.
płatność przelewem lub płatność elektroniczną wskazaną w pkt V ust. 1 lit. a) oraz b) Regulaminu,
Zamówienie zostaje oznaczone jako „oczekuje na wpłatę”. Wówczas Sprzedawca może skontaktować się
z Klientem celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość na adres e-mail podany przez
Klienta. Nieuiszczenie płatności w ciągu 3 dni od złożenia Zamówienia, spowoduje brak przyjęcia złożonej
przez Klienta w ramach Zamówienia oferty. - W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki Klient obowiązany
jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Odmowa odbioru Towaru, jest warunkiem
rozwiązującym Umowę Sprzedaży. - Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w
trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej
oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. - W przypadku braku w Sklepie Internetowym zamówionego Towaru albo braku możliwości realizacji
Zamówienia z innych przyczyn, w tym także, gdy zakup towarów od dostawców Sprzedawcy nie będzie
możliwy w czasie przewidzianym na realizację Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje
Klienta o powstałych okolicznościach drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta lub
telefonicznie. - Sklep zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówień bez udostępnienia kontaktu, pod którym
będzie możliwe potwierdzenie Zamówienia. - Jeśli realizacja Zamówienia okaże się niemożliwa, Sprzedawca może zaproponować Klientowi:
a) anulowanie całości Zamówienia (wybór tej opcji przez Klienta zwalnia Sprzedawcę z obowiązku
realizacji Zamówienia),
b) anulowanie Zamówienia w części, w której jego realizacja nie jest możliwa w racjonalnym terminie
(wybór tej opcji przez Klienta zwalnia Sprzedawcę z realizacji Zamówienia w zakresie, w jakim nie jest ona
możliwa),
c) podział Zamówienia oraz określenie terminu realizacji Zamówienia w części, której realizacja
pierwotnie nie jest możliwa (wybór tej opcji przez Klienta powoduje, że dostawa dokonana zostanie w
odrębnych przesyłkach, przy czym Klient nie będzie ponosił dodatkowych kosztów dostawy związanych z
podziałem Zamówienia). - W przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży
nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone
przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta. - Ostateczną ceną wiążącą strony Umowy Sprzedaży jest Cena umieszczona przy danym Towarze w
momencie składania Zamówienia przez Klienta. - Ceny zamieszczone przy danym Towarze:
a) stanowią ceny brutto (z podatkiem VAT) i określone są w złotych polskich,
b) nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy, o których Klient będzie poinformowany przy
wyborze sposobu dostawy, - Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia określona zostaje po dokonaniu przez Klienta
wyboru formy dostawy oraz formy płatności, w ostatnim kroku złożenia Zamówienia.
V. Dostawa i formy płatności - Sklep nadaje przesyłki na terenie Polski .
Aktualne informacje na temat kosztów dostawy oraz przewoźników znajdują się pod następującym
linkiem: www.ewtex/dostawa-i-zwroty/ - Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia
rozpoczęta zostanie po zaksięgowaniu przedpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie od 1-4
dni roboczych . )
numer konta Sprzedawcy : 58 1020 3974 0000 5002 0074 8194
b) przelew poprzez system płatności ,przelewy24.pl (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta
zostanie po zaksięgowaniu przedpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie od 1-4 dni
roboczych . )
c) płatność gotówką lub kartą z odbiorem w salonie (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie
rozpoczęta po otrzymaniu potwierdzenia złożenia Zamówienia przez Klienta), - Klient nie ma możliwości zapłaty za część Zamówienia z góry, a za część Zamówienia przy odbiorze.
- Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w
trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za
niedostarczenie Towaru lub opóźnienie w jego dostawie z przyczyn leżących po stronie Klienta, w
szczególności, jeśli są one spowodowane podaniem przez Klienta błędnego lub niewłaściwego adresu
dostawy. W takiej sytuacji Sprzedający zawiadomi Klienta o nieudanej próbie dostarczenia Towaru. - Klient może zgłosić chęć zmiany Zamówienie do chwili otrzymania, na adres poczty elektronicznej
Klienta, informacji potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji.
Wprowadzone zmiany mogą dotyczyć w szczególności zakresu przedmiotowego Zamówienia, anulowania
całości lub części Zamówienia, zmiany adresu dostawy, lub zmiany danych na fakturze VAT. Dodanie przez
Klienta nowych Towarów do Zamówienia będącego już w trakcie realizacji, lecz przed nadaniem przesyłki
przez Sprzedawcę, może wpłynąć – na przedłużenie czasu realizacji Zamówienia. W przypadku rezygnacji
z całości lub części Zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana przez Klienta z góry, zwrot odpowiedniej
kwoty przez Sprzedawcę nastąpi w terminie 14 (czternaście) dni od dnia dokonania modyfikacji przez
Klienta. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego
użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami. W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności za Towary – system elektronicznej
płatności odroczonej, zwrot płatności nastąpi poprzez anulowanie odroczonej płatności (w przypadku
zwrotu wszystkich zakupionych Towarów) lub też poprzez obniżenie jej wartości, stosownie do wartości
zwracanego Towaru (w przypadku zwrotu wybranych Towarów). - Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem przewoźników wskazanych w Sklepie
Internetowym, na adres wskazany w formularzu Zamówienia. - W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta,
informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę. - Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego
rodzaju, w obecności przewoźnika. Klient ma prawo żądać od przewoźnika spisania właściwego protokołu
w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki. Z chwilą wydania przez Sklep Internetowy Towaru
przewoźnikowi przechodzą na Klienta będącego Przedsiębiorcą korzyści i ciężary związane z Towarem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sklep Internetowy w takim
wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia
go do przewozu aż do wydania go temu Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. W razie
przesłania Towaru do Klienta będącego Przedsiębiorcą za pośrednictwem przewoźnika Klient będący
Przedsiębiorcą obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi on, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, obowiązany
jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. - Sprzedawca dołącza do przesyłki będącej przedmiotem dostawy, zgodnie z wolą Klienta, paragon lub
fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary oraz formularz, o którym mowa w pkt IV ust. 2 lit. d)
Regulaminu. - W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez
przewoźnika, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając
ponownie z Klientem termin i koszt dostawy.
VI. Reklamacje - Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy Kodeks cywilny, w szczególności w art.
556 i następnych Kodeksu cywilnego. - Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo
wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy,
w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Klient nie może odstąpić od
Umowy Sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna,
b) żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić
wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności
dla Klienta, z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego. - Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru
na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru
do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej
wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia. - Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia jej otrzymania. Jeżeli Klient zażądał wymiany Towaru lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o
obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do
tego żądania w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. - Sklep odpowiada względem Klienta za niezgodność Towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w
przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego Towaru Klientowi. - Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, adres e-mail podany w Zamówieniu, datę zakupu,
numer transakcji, opis sytuacji, której reklamacja dotyczy lub innych okoliczności uzasadniających
reklamację oraz datę wystąpienia wady, a także żądanie Klienta związane ze składaną reklamacją. Jeżeli
podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji,
Sprzedawca zwraca się do Klienta składającego reklamację o uzupełnienie tych danych lub informacji.
Dodatkowo Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar wraz z (jeśli to możliwe)
dowodem zakupu. Druk reklamacji umieszczony na stronie do pobrania . Reklamowany towar należy
dostarczyć do salonu lub przesłać na adres Sprzedawcy: Sklep Internetowy ZPHU Ewtex 1 Łukasz Król
Płocka 32 09-200 Sierpc ,Sprzedawca w razie uznania reklamacji zwraca Klientowi udokumentowane
koszty przesyłki. - W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, Sprzedawca naprawi albo wymieni Klientowi
reklamowany Towar na pełnowartościowy, obniży cenę albo zwróci – na skutek odstąpienia przez Klienta
od Umowy Sprzedaży – pełną należność za reklamowany Towar w ciągu 14 dni. Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Reklamacji nie podlegają Towary posiadające uszkodzenia mechaniczne oraz powstałe w wyniku braku
lub nieprawidłowej konserwacji. - Klient będący Przedsiębiorcą ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze
przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru
ogranicza się do kwoty, jaką Klient będący Przedsiębiorcą zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego Towaru,
z zastrzeżeniem zdania następnego. Klient będący Przedsiębiorcą traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeśli
nie zbadał Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie
Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeśli nie zawiadomił
Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
VII. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży - Zgodnie ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827 z późniejszymi
zmianami), Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość może w terminie
czternastu (14) dni od dnia otrzymania Towaru odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny,
składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie może być
wysłane:
a) pismem na adres: Sklep Internetowy ZPHU Ewtex 1 Łukasz Król , Płocka 32 09-200 Sierpc
b) w formie elektronicznej na adres: zamówienia@ewtex.pl - Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi dokonane przez
niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Koszty odesłania Towaru w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży ponosi Konsument.
- W razie skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie
10 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczające jest
odesłanie Towaru przed jego upływem. - Towar powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
granicach zwykłego zarządu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy
będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania rzeczy. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak
możliwości wprowadzenia Towaru do sprzedaży jako Towaru pełnowartościowego, koszty ponownego
umieszczenia na towarze metek i elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia Towaru do
stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego, w
tym koszty badania Towaru przez specjalistę i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiego
badania (w zakresie, w jakim wady te wynikają z korzystania przez Konsumenta z towaru w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania). - Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje wobec Towaru, w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu, np. bielizny. - W przypadku przekroczenia przez Konsumenta terminów dotyczących odstąpienia od Umowy
Sprzedaży, Sprzedawca odeśle Konsumentowi zwrócony Towar na jego koszt. - Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej
ze Sprzedawcą. - Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem będącym
Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie stwarza po stronie Klienta będącego
Przedsiębiorcą żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
11.W przypadku przekroczenia przez Konsumenta terminów dotyczących odstąpienia od Umowy
sprzedaży, Sprzedawca odeśle Konsumentowi zwrócony Asortyment na jego koszt.
VIII. Gwarancja - Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez odpowiedniego
producenta bądź dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są podane w karcie
gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta, dołączonej do Towaru. - Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Towary.
- W przypadku Towaru, objętego gwarancją dystrybutora lub producenta, Klient może reklamować
towar posiadający wady:
a) korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji. W takich okolicznościach Klient
obowiązany jest dokonać reklamacji bezpośrednio do gwaranta, Sprzedawca jest tylko pośrednikiem
przekazującym złożoną reklamację. Klient według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do
serwisu gwarancyjnego albo do Sprzedawcy,
b. korzystając z uprawnień przysługujących Klientowi wobec Sprzedawcy w związku z niezgodnością
Towaru z Umową Sprzedaży.
IX. Odpowiedzialność - Sklep uprzedza, że może nastąpić przerwa lub zakłócenie w świadczeniu usług drogą elektroniczną i
udostępnianiu strony internetowej Sklepu Internetowego, której powodem może być:
a) modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub
oprogramowania Sprzedawcy,
b) siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od Sklepu Internetowego). - Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Sprzedaży.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu
Internetowego, wynikające z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Klienta, w szczególności za utratę
przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (z winy Klienta) jego Hasła. Sklep Internetowy
ponosi jednak odpowiedzialność, jeśli utrata przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie
jego Hasła nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Sklep Internetowy lub przyczyn, za które Sklep
Internetowy ponosi odpowiedzialność. - Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub
zaniechaniami Klientów, w szczególności za korzystanie przez nich ze Sklepu Internetowego w sposób
niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem. - Wyłącznym źródłem zobowiązań Sklepu Internetowego jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie
obowiązujące przepisy prawa.
X. Postanowienia końcowe - Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1.04.2022.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu
cywilnego oraz odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Regulamin nie wyłącza oraz
nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a
bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia Umów
Sprzedaży mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są
nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu zgodnie z
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. - W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu
poprzez publikację w Sklepie Internetowym. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od
dnia opublikowania nowego Regulaminu w Sklepie Internetowym. Ponadto Sprzedawca poinformuje
Klienta na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu, za pomocą
wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu, na
adres e-mail przypisany do Konta Klienta. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie
usług drogą elektroniczną. - Klienci, którzy dokonali zakupu danego Towaru przed wejściem w życie zmian Regulaminu, obowiązuje
Regulamin w wiążący w dacie złożenia Zamówienia. - Wszelkie spory mogące powstać w związku z Umową sprzedaży zawartą pomiędzy Klientem będącym
Konsumentem, a Sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie, będą rozstrzygane przez właściwy
sąd powszechny. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będącym Przedsiębiorcą
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.